. | ||||||||||||
Profilácia školy |
||||||||||||
história | profilácia | gramotnosť | hymna | infovek | K30-klub | poriadok | zákonník | 40 rokov | ||||
rada školy | rada rodičov | |||||||||||
Hlavné úlohy1.
Skvalitňovanie rozšíreného vyučovania matematiky a prírodovedných
predmetov 1. Rozšírené vyučovanie matematikyHlavnou profiláciou školy je rozšírené vyučovanie matematiky a prírodovedných predmetov. Túto aktivitu je potrebné naďalej skvalitňovať a zamerať sa na zviditelnenie školy v povedomí okresu a mesta. K tomu je potrebné zabezpečiť získavanie talentovaných žiakov nielen z okolia školy ale z celého okresu. Kvalitný výber žiakov je predpokladom dobrého napredovania a následne výrazného presadenia sa v celomestskom a krajskom meradle. Kvalitné vyučovanie musí zvýšiť úspešnosť žiakov v prijímaní na matematické gymnáziá, na štúdium odboru informatika či na bežné stredné školy. 2. Počítačová gramotnosť
Náväzne na rozšírené vyučovanie
matematiky škola bude pokračovať v začatom Projekte Infovek a v zavádzaní
projektu výučby počítačovej gramotnosti. Pretože zmyslom
Projektu Infovek je pripraviť mladú generáciu pre život a uplatnenie
sa v informačnej spoločnosti XXI. storočia, je nutné už teraz udržať
krok s rýchle sa vyvíjajúcim trendom. Je potrebné zabezpečiť, aby
mladá generácia bola konkurencieschopná na trhu práce. A preto, aby sa
prostredníctvom informačných a komunikačných technológií premenila
tradičná škola na modernú globálnu školu tretieho tisícročia, je
potrebných niekoľko konkrétnych postupných krokov. 3. Cudzie jazykyProfil absolventa Základnej školy na Kežmarskej 30 bude smerovať k zvládnutiu troch gramotností: základnej, cudzojazyčnej a počítačovej. Preto je nutné zvýšiť dôraz na jazykové vzdelávanie. V rámci spolupráce s materskou školou zachováme a podporíme existujúce oboznamovanie sa detí s cudzími jazykmi. V nižších ročníkoch chceme udržať rozšírené vyučovanie cudzích jazykov voľbou jazykového variantu a vo vyšších ročníkoch budeme náväzne pokračovať formou povinných predmetov. Podľa záujmu rodičov a žiakov plánujeme realizovať výučbu druhého cudzieho jazyka. V škole ponúkame vyučovanie angličtiny, nemčiny, francúzštiny a ruštiny. Pre žiakov je tu aj možnosť vyučovania v súkromnej jazykovej škole priamo v budove školy. 4. Športová prípravaPre zachovanie rovnováhy medzi rozumovou a telesnou výchovou budeme podporovať dlhodobé výborné aktivity školského športového strediska vo volejbale rovnako aj športovú gymnastickú prípravu najmladších žiakov. Pre doplnenie športového vyžitia žiakov chceme zriadiť športové triedy vo volejbale a v streľbe. Absencia športovej streľby v Košiciach, ktoré odchovali majstra sveta, je citeľná. Podmienky na to máme v našej strelnici ale aj v blízkom športovom gymnáziu či CVČ. Súčasťou vyučovacieho procesu musí byť aj dosahovanie výsledkov v školských športových súťažiach poriadaných SAŠŠ. V záujme toho sa upriamime na vylepšenie športového areálu a dobudovanie plážového volejbalového ihriska. V zimných mesiacoch podľa poveternostných podmienok umožníme žiakom korčuľovanie na vlastnom átriovom klzisku. 5. Spolupráca s rodičmi
Dobrá spolupráca s rodičmi sa musí
niesť v dvoch rovinách. Hlavnou je dobrá informovanosť rodičov o výsledkoch
výchovno-vzdelávacieho procesu. Riešenie problémov, otázok musí byť
bezodkladné smerujúce k spokojnosti rodičov i školy. 6. Doplnkové aktivity
Hlavnú profiláciu školy by sme radi
podporovali podružnými činnosťami pre rozšírenie ponuky žiakom i
rodičom. V Košiciach
10.12.2001
Mgr. Pavel Horňák |
||||||||||||
|
||||||||||||
Aktualizácia
20.8.2004 |